14 September 2009

Apakah kesan Ramadhan atas diriku ini…

Ramadhan berlalu dan aku berpuasa didalamnya…

Namun...

SOLATKU masih tidak aku sempurnakan, Tetapi aku tahu solat soalan PERTAMA yang akan ditanya di Akhirat.

AURATKU masih mahu dan bangga aku dedahkan, Sedangkan perintah ALLAH mengharamkannya.

KEDUA IBUBAPA ku yang beriman aku derhakai, Sedangkan SYURGA itu dengan redha MEREKA.

ROKOK TEMAN KARIBKU, Sedangkan ALLAH haramkan mudharat atas ku dan saudara seagama.

IBADAHKU hanya dibulan ramadhan, Sedangkan ISLAM itu sepanjang usia.

RAMADHAN berlalu pergi dan aku lalai lagi gembira, Sedangkan keampuanan berganda didalamnya…Pada masa yang pendek itu, Namun aku tidak ambil peduli akannya.

MATI ITU PASTI, Namun aku masih tiada bekalan untuk menujuNya.

KUBUR ITU KELAM DAN SEMPIT, Kerana aku menjauhi Al-Quran yang mampu melapang dan meneranginya.

SYURGA ITU INDAH, Namun perbuatanku sendiri yang menghalang untuk memasukinya.

NERAKA ITU AMATLAH PEDIH DAN AZABNYA, Tetapi aku sibuk mencari jalan untuk dihumban di dalamnya.

NYAWAKU adalah HAK yang ALLAH beri pinjam sebentar, Namun aku terus merosakkannya.

ADAKAH AMALAN AKU TERIMA OLEH ALLAH ?

…hanya ALLAH YANG MENGETAHUINYA.

Ya ALLAH, Jangan dicabut nyawaku lagi.. Aku mahu Bertaubat dan Berubah…

Di mana Ahli Ilmu Mukmin Sejati, Akanku jejak untuk perolehi ILMU demi-MU Ya ALLAH… SEMOGA AMALAN KU NANTI TIDAK SIA-SIA .. AMIN