05 Ogos 2010

Kala rindu itu datang lagi...


Kala ini kepedihan itu mengamit lagi... Entah kenapa pedihnya begitu terasa, pahitnya terlalu perit untuk ditelan... Malah hingga saat ini, aku gagal melupakan dia. Ya! Dia yang mengajar aku makna sebuah cinta...

Oh Tuhan... kenapa aku jatuh cinta pada dia? kenapa aku mesti rindukan dia? telah sekuatnya aku mencuba untuk melupai dia tapi aku tak upaya... benci yang disemai tak tumbuh di hati, tak lekat di jiwa...yang ada hanya rindu yang tak pernah padam untuknya... Kadang-kadang, aku benci perasaan itu... Benci sekali!

Awak... kenapa tinggalkan saya tanpa sepatah kata yang bisa saya mengerti? Hanya sepatah kata yang mampu membenihkan benci dalam hati saya? Kenapa tinggalkan saya dengan keadaan diam seribu bahasa? Saya pandang awak waktu tu! Saya tengok awak! Awak senyum pada saya... tapi awak pergi jugak... Kenapa awak pilih untuk menyakiti hati saya dengan cara itu? Penuh tanda tanya...

Kalau benar awak bencikan saya... katakan hanya sepatah kata yang bisa melunturkan segala perasaan pada awak... Tak tahan rasanya bila rindu itu datang meruntun hati ini... katakan!