01 April 2015

Perihal nasik Lemak GST


pagi tadi seperti biasa aku pergi beli nasik lemak dekat gerai selalu aku pergi... dan aku dapati harga nasik lemak telah naik dari rm1.50 kepada rm1.80... lalu aku pun saja jerr tanya makcik tu...

Aku : aik makcik.. semalam rm1.50 hari ni rm1.80.. kalau naik GST 6% pun takkan sampai 30sen..

Makcik : betui tu nak...tapi bahan2 nak buat nasik lemak ni semua kena GST... cili kering 6% ikan bilis 6% santan 6% blaa blaa 6% blaa blaa blaa 6% plastik beg 6%... dah tu berapa makcik nak jual....(nada serba salah)

Aku : (sambil tersenyum) laaa ari tu makcik yang sokong sangat kata bagus GST ni harga barang semua turun.... smile emoticon

Makcik : hmmm makcik dok dengaq iklan dalam tv tu kata bagus sbb tapi la ni baru makcik terasa... frown emoticon

Aku : takper ler makcik semuga nasik lemak ni habis macam biasa lerr.. ni nak bagi taw satu jangan dok percaya sangat dlm tv tu... yg boleh percaya waktu azan jerr... hihiiiii Assalamualaikum....