21 Mei 2009

SAYANG AKU TERLALU MERINDUIMU...


"ha'ah rindu...rindu serindu..rinduuunyaaa..."

Puas sudah kusembunyikan, puas juga ku buat tak tahu pada pertanyaanmu itu. Puas sudah aku menyimpan teka-teki di hatimu. "Mengapa diam membisu..mengapa tak jawab..? Awak rindukan...? Kalau tak rindu.. buat apa selalu bicara rindu kat sini..?" Kau buatku 'terkunci' dan resah dengan pertanyaanmu. sunyi sekejap dunia ini kurasakan. hanya debaran dihatiku yang kian terasa.

Entah apa yang menguasaiku tika itu, hilang sudah semua keberanianku. akhirnya aku mengalah... perlahan kuucapkan kata rindu itu dengan bibir yang bergetar. tiba-tiba terasa sebak, hampir saja airmataku gugur tapi aku masih mampu menahannya.
"puaskah hatimu kini.. bila kunyatakan kata rindu itu..?" hatiku berbisik melepaskan geram tapi tak sampai dipendengaranmu.

Ku kira kau sudah tahu, aku selalu berbisik dan merintih sendirian di sini. mengungkapkan rindu dan sepiku padamu. mengapa kau dera aku untuk menyatakannya..? untuk apa kepastian ini, bila ternyata kau telah pasti..?

Kau lah belahan jiwaku..kasih. kau lah yang telah mencuri hatiku selama ini...
kau lah nakhoda bahtera cintaku.. kuharapkan kaulah untukku hingga nafas terakhirku..